woensdag 21 september 2011

aubergines

Vandaag 8 aubergines uit de serre gehaald. Ik ben dus op zoek gegaan naar een recept met hoofdzakelijk aubergines als ingrediënt. Ergens tussen mijn receptenknipsels. (Allemaal receten die ik ooit uitgescheurd heb om eens te maken) vond ik een auberginecanneloni. Het werd een succes.
Hieronder het recept.


Ingrediënten
  • 8 aubergines
  • 250gr ricotakaas
  • verse basilicum
  • 1 groot blik tomaten blokjes. (Ik maakte tomatenblokjes met verse kerstomaten uit de serre)
  • 50 gr parmesaan
  • 2 kleine uien
  • 1/3 dl groentenbouillon
  • olijfolie
  • peper en zout
Bereiding
  • Snij de aubergines in de lengte in plakken. Bestrooi ze met zout en laat ze 30 m:in. uitlekken in een vergiet. Spoel, dep ze droog en leg ze op een ingevette bakplaat en bestrijk met olijfolie.
    Zet 15 tot 20 minuten in de oven ( keer ze tussendoor eens om).
  • Snipper de ui en fruit ze glazig in olijfolie. Blus met bouillon en doe de tomatenblokjes erbij.
    Laat 10 minuten onafgedekt sudderen en kruid met peper en zout
  • Verdeel de ricotta over de gebakken aubergineplakken. Leg er een paar blaadjes basilicum op.
    kruid met peper en zout en rol de aubergineplakken op.
  • Schep de helft van de tomatensaus in een ovenschaal. Schik de rolletjes erbij. Schep de rest van de tomatensaus erop. Bestrooi met de gemalen parmezaan.
  • Zet 20 tot 25 minuten in de oven op 200°C
Smakelijk

PS: Geen foto deze keer. Had geprobeerd foto's te maken, maar deze zien er zo onsmakelijk uit, dat ik ze beter niet toon. Bij het zien van die foto's zou je bijna vergeten dat het een super lekker recept is.

3 opmerkingen:

  1. Hmmmm! Canneloni, dat is een eeuwigheid geleden dat ik dit nog eens maakte....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai. Die serre van jullie heeft nogal een rendement. En inderdaad foto's van eten trekken is zeer moeilijk. Ik sukkel daar ook vaak mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmm, heerlijk. Ben dol op aubergines. Leuk blog heb je, ik ga je volgen.

    groetjes, Marije

    BeantwoordenVerwijderen